Eerste voorbereidingslesweek in Zwolle

2 februari 2018 - Meppel, Nederland

De eerste lesweek op Hogeschool Windesheim in Zwolle zit er alweer op. Maandag ging de wekker om 4:45 uur, echt te vroeg. Laura stapte in Eindhoven ook in de trein, dus konden we samen naar Zwolle reizen. We waren om 9 uur op school, terwijl de les eigenlijk om half 9 begon. De docent die met ons meegaat naar Gambia in de eerste week, had al tegen ons gezegd dat dat niet erg was, want ja we konden niet anders. Het college was al begonnen en iedereen zat te luisteren. Aangezien wij de hele week bij Judith (reisgenootje) bleven slapen, hadden we een koffertje met slaapspullen meegenomen. Toen we de collegezaal inliepen zei die docent die het college gaf: Oo kijk, die hebben de koffer al ingepakt, wel erg klein voor vier maanden he?" Iedereen moest natuurlijk lachen, nouja, we zijn maar snel gaan zitten hahaha.
De hele week hebben we veel lessen gehad, o.a. teambuilding, veiligheid, weeshuizen, cultuur, projectmanagement en reflecteren. We hebben al twee groepsopdrachten gemaakt en ingeleverd. We hebben veel lessen met de groep samen gehad, waardoor we elkaar beter leren kennen. Iedereen heeft er vertrouwen in, want het is echt een leuke groep! Het waren wel echt lange dagen, dus 's avonds waren we steeds doodmoe. De ouders van het meisje waar we mochten slapen waren super aardig en hadden echt een fijne slaapplek voor ons geregeld, dus we waren ontzettend blij dat we hier mochten verblijven. Iedere dag op  en neer naar Zwolle is namelijk echt niet te doen.
Voordat we naar Gambia vertrekken, moeten we een aantal opdrachten ingeleverd hebben om het theoretische deel van de minor te halen. Met dit eindverslag zijn Laura en ik dus al actief aan de slag gegaan, we hebben al 2 van de 6 opdrachten af.
Vrijdag hadden we weer les om half 9, maar we kwamen pas om 9 uur de collegezaal in met ons koffertje. (Judith moest nog een vaccinatie halen vóór school.) Ook deze docent zei meteen: Oo kijk, nu al de koffer mee. Tjaa...Dat gaan we denk ik nog vaak horen hahaha.
De laatste les was gelukkig eerder afgelopen, dus om kwart voor drie zijn we meteen naar het station gegaan. Weer lekker naar huis en thuis even bijkletsen over de belevenissen van afgelopen week.

1. Tamara:
    2 februari 2018
    Mooi geschreven. Ben benieuwd naar je andere ervaringen.