Tweede voorbereidingslesweek in Zwolle

9 februari 2018 - Sittard, Nederland

Maandag hadden we lekker een dagje vrij. Ik heb de hele dag aan opdrachten gewerkt voor mijn eindverslag van het theoretisch deel, het was helaas iets meer werk dan gedacht. Dinsdag zijn we ’s morgens eerst naar Fontys in Eindhoven geweest. Hier hebben we met een MBRT-student gepraat die vóór ons in Gambia was geweest. Daarna heeft de begeleidende docent van Fontys ons nog een stralingsmeter gegeven die we mee mogen nemen naar Gambia. Hierna zijn we naar het station gegaan en hebben we weer lekker lang in de trein gezeten naar Zwolle. We hadden dinsdag van half 2 tot half 9 ‘s avonds les. Het was een lange dag, maar wel leuk!

Woensdag hadden we een college over HIV/aids. Dit was al om half 11 afgelopen, dus konden we lekker vroeg weer naar huis. Eerst hebben Judith en ik samen tiramisu gemaakt en de rest van de middag hebben Laura en ik weer aan opdrachten gewerkt voor ons eindverslag. Na het avondeten hebben we wat oefeningen gedaan, Laura heeft een sportschema gekregen om mee te nemen naar Gambia, dat moeten we natuurlijk eerst even uitproberen! Daarna zijn we weer even verder gegaan met de presentatie die we moeten geven op school.

Donderdag hadden we pas om 12:30 uur les, dus hebben we lekker uitgeslapen. Het college ging over Armoede en was echt ontzettend saai… Nouja, voordeel is dat je tijdens de les dan nog een opdracht kan maken. De les duurde tot half vier, dus daarna zijn we weer lekker naar huis gegaan. Na het eten hebben we weer aan de presentatie gewerkt.

Vrijdag hadden we een erg lange dag, van half 9 tot half 5. Eerst hadden we een college over gezondheid in de tropen. Dat ging overal allemaal ziektes en beestjes die daar kunnen zijn. Brrr, daar krijg je wel kriebels van hahaha. Dit college was om 10:15 uur afgelopen en hadden we tussenuur tot half 1. Niet dat tussenuren zou zo fijn zijn, maar daardoor heb ik mijn verslag wel af kunnen maken! :) Om half 1 zou een Gambiaan komen, die ons vanalles zou vertellen over Gambia. Echt op zijn Gambiaans kwam ze pas om half 2 (tijd is niet strak, maar past zich aan aan jouw behoeftes…). Het was wel een hele leuke les, ze heeft veel verteld over de cultuur en haar ervaringen in Gambia en Nederland. Om half 5 konden we naar huis en mochten we weer lekker drie uur in de trein zitten. Over precies een week zitten we in het vliegtuig naar Gambia. Nu nog even genieten van het laatste weekend hier in Nederland, carnavalluhhh!